Nu! Tijd voor Mij als e-book (PDF)
Header afbeelding vervolgpagina FAQ

Sporten? Doe het ‘s ochtends!

's Ochtends sporten heeft tal van voordelen. Lees hier waarom je vanavond je de wekker
morgen een uurtje eerder kan zetten

Ervaar direct de voordelen van je ochtend workout

Ben je van plan om (vaker) te gaan sporten? Doe dit dan ’s ochtends. Je hebt ‘s ochtends niet alleen meer discipline, ook begin je de dag met een leeg hoofd en val je gemakkelijker af. Lees hier alle voordelen.

blog_groot_fietsers

Meer discipline in de ochtenden

’s Ochtends heb je de meeste discipline. Als je ’s avonds wilt sporten is de kans groot dat je geen energie meer hebt en op de bank belandt. Wil je gaan sporten? Doe dit dan ‘s ochtends. Zet je wekker een uurtje eerder, spring uit bed en ga aan de slag. Doe grondoefeningen in de woonkamer, trek je hardloopschoenen aan en ren naar buiten of stap op de fiets richting je werk.

De perfecte manier om wakker te worden

Beweging zorgt ervoor dat je hersenen wakker worden. Het geeft je energie waar je meerdere uren na de workout nog plezier aan hebt. Mensen die ’s ochtends sporten, zijn in de loop van de dag actiever waardoor ze nog meer calorieën verbranden.

Begin de dag met een leeg hoofd

Sporten zorgt ervoor dat je geest helemaal leeg raakt. ’De ochtend is dus een geweldig moment om alles op een rijtje te zetten en een mentale to-do lijst te maken voor de rest van de dag.

Verbeter je stoelgang

Beweging heeft een gunstig effect op je stoelgang. Wanneer je ’s ochtends beweegt, is dit positieve effect nog groter.

Gemakkelijker afvallen

Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die ’s ochtends 45 minuten gematigd tot intensief sporten, na het sporten veel minder zin hebben in eten dan wanneer ze niet sporten in de ochtend. Je komt minder snel in de verleiding en dat in combinatie met extra verbranding stimuleert het afvallen.

Vrije avonden

Bijkomend voordeel van het sporten in de ochtend is dat je ‘s avonds het huis niet meer uit hoeft en lekker kunt ontspannen. Kortom, genoeg redenen om vanavond iets eerder naar bed te gaan en de wekker morgenvroeg een uurtje eerder af te laten gaan.

Benieuwd wat je het beste kunt eten voor of na het sporten? Lees hier alles over de juiste voeding rondom je workout.

Wil jij weten welke invloed jouw eetpatroon heeft op jouw energie en gezondheid? Bestel dan nu jouw Tijd voor Mij boek. Binnen 10 werkdagen kun je al aan de slag. Lees ook wat andere mensen van Tijd voor Mij vinden!

Terug naar blog overzicht

Vergroot nu jouw geluk of dat van een ander!