Nu! Tijd voor Mij als e-book (PDF)
Header afbeelding vervolgpagina FAQ

De beste voeding voor en na het sporten

Lees hier wat je het beste kunt eten voor en na elke workout
voor het beste resultaat

Maximaal resultaat met de juiste voeding

Of je nu sport om spieren te kweken, om af te vallen of gewoon om energie te krijgen en je goed te voelen. Het is belangrijk dat je voldoende voedingsstoffen in je lijf hebt om het maximale uit je workout te halen.

blog_groot_fruitWat eten als je ‘s ochtends sport?

Wil je ’s ochtends sporten, probeer dan 1 tot 2 uur voordat je gaat sporten licht te ontbijten. Dit ontbijt kan het beste voor de helft bestaan uit eiwitten en voor de helft uit koolhydraten.

Ga nooit op een lege maag sporten. Het is een mythe dat je zonder ontbijt meer vet verbrandt. Je lichaam heeft energie nodig om optimaal te verbranden.

Wat eten als je ‘s middags sport?

Ga je aan het eind van de middag sporten, eet dan een half uur voor het sporten een lichte koolhydraatrijke snack zoals:

Deze voeding geeft je voldoende energie om fanatiek te kunnen sporten, maar ligt niet zo zwaar op je maag.

Wat eten als je ‘s avonds sport?

Ga je ’s avonds na het eten sporten, dan is het goed om 2 uur van tevoren je warme maaltijd te eten (zonder nagerecht). Dan heeft je lichaam voldoende tijd om het voedsel te verteren en om te zetten in energie. Na het sporten eet je een bakje magere yoghurt met fruit om je lichaam te laten herstellen.

Of je nu ’s ochtends, ’s middags of ’s avonds sport, na afloop schreeuwt je lijf om eiwitten om je spieren te laten herstellen. Eiwitrijke producten zijn:

Wil jij weten welke invloed jouw eetpatroon heeft op jouw energie en gezondheid? Bestel dan nu jouw Tijd voor Mij boek. Binnen 10 werkdagen kun je al aan de slag. Lees ook wat andere mensen van Tijd voor Mij vinden!

Terug naar blog overzicht

Vergroot nu jouw geluk of dat van een ander!