Nu! Tijd voor Mij als e-book (PDF)
Header afbeelding vervolgpagina FAQ

Hoeveel moet ik bewegen?

Dat is helemaal afhankelijk van jouw gezondheid en leeftijd.
Er zijn wel richtlijnen voor een gezond beweegpatroon.

Beweeg jezelf gelukkig

De vraag ‘Hoeveel moet ik bewegen’ is een veelgestelde vraag onder de Tijd voor Mij klanten. Hier is gelukkig een duidelijk antwoord op te geven. Als je helemaal gezond bent, dan geldt de richtlijn dat minimaal 5 dagen per week een half uur matig intensief moet bewegen. Enkele voorbeelden hiervan zijn fietsen, wandelen, traplopen, tuinieren, huishouden. Daarnaast sport je minimaal 3 keer per week 20 minuten.

Beweging wordt ook wel gezien als de aggregaat van geluk omdat je lichaam door beweging het gelukshormoon aanmaakt. Daardoor geeft beweging je direct een goed gevoel en een flinke dosis energie. Deze energie kun je weer goed gebruiken bij de gedragsverandering die noodzakelijk is om gelukkiger te worden.

Natuurlijk hoef je niet direct te gaan hardlopen als je niet gewend bent om te sporten. Lekker wandelen in de natuur of wat vaker de trap pakken in plaats van de lift, heeft al direct een positief effect op je energie en je gezondheid. Omdat iedereen uniek is, is ook elk Tijd voor Mij boek weer anders. Aan de hand van je antwoorden op de vragen uit de vragenlijst, hebben we een goed beeld gekregen van je huidige situatie en je motivatie en mogelijkheden om meer te bewegen.

Jouw Tijd voor Mij boek helpt je stap voor stap en in je eigen tempo naar een vitaler en gezonder leven. Het voordeel hiervan is, is dat het verslavend werkt, ook als je geen ‘sportief’ type bent. Vergroot nu jouw geluk met je eigen Tijd voor Mij boek!

Hoeveel moet ik bewegen?

Naar FAQ overzicht